Förlossningsberättelse

Den 15 juli började en obehaglig kännsla i hela kroppen, å massa samandragningar vissa onda. Några dagar innan gick slempropen. 16 juli kl 4,00 gick victor upp för att jobba jag hade vaknat nån minut innan av att sammandragningarna gjorde så ont, kunde inte sova mer den natten. Victor gick till jobbet men fick lov att komma hem vid 10 för då orkade jag inte vara ensam längre, resten av familjen var i grövelsjön på semester. Åkte in runt 16,00 när vi var halvvägs till falun var familjen i melsta så hade hunit träffat dom innan vi åkte. Dom undersökte mig och var öppen 1 cm åkte sen hem och åt middag sen tillbaka jag fick inte i mig nån mat men victor fick i sig iallafall, sen åka vi tillbaka kunde knappt gå till bilen, då var väl klockan 21,30 var öppen 1-2cm då hade typ inte hänt nåt. Vid 22,35 tog dom temp och hade då 38,0 fick då alvedon för att få ner febern. 1,10 var då öppen 4cm och temp 37,8. 2,40 fick jag lusgas på så svagt de gick. Somnade av lustgasen en stund hade inte sovit nåt sen 4,00 då. 08,35 spräckte dom hinnan och klart foster vatten avgår var då öppen 7cm efter 30 minuter var jag då öppen helt. 11,20 tömmer dom blåsan då jag inte kunde kissa. Ca12,50 kommer krystvärkar de var jätte skönt dom känndes knappt 13,29 kom våran underbara dotter. 13,55 ringde mamma till Victor och frågade hur de gick han kunde inte ens prata så jag fick prata och hon fick höra Sofia. <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillahulken.blogg.se

Hej! Jag heter Kajsa och är 20 år. Bor ihop med min fästman Mattias 24 år och min dotter Sofia på 3år :)

RSS 2.0